Air Jordan – 115.000 forint egy cipőért? Nem a cipő a termék, hanem az illúzió

Voltál már úgy, hogy ránéztél egy árcédulára, és azon kaptad magad: “Ez most komoly?!” Nos, engem legutóbb egy sportcipő gondolkodtatott el.

Voltál már úgy, hogy ránéztél egy árcédulára, és azon kaptad magad:

“Ez most komoly?!”

Nos, engem legutóbb egy sportcipő gondolkodtatott el.

Méghozzá az Air Jordan 1 Retro High OG “Patent Bred”, amelyet éppen 114.990 Ft-ért kínálnak egy webáruházban.

Ez lenne a világ legjobb cipője?

Nézzük csak:

Alapanyag: műbőr, habszivacs, ragasztó.

Technológia: semmi forradalmi.

Használati érték: sportcipő, amit félve veszel fel, nehogy sérüljön.

Leírás:

Az Air Jordan 1 High Bred Patent fekete és piros lakkbőr felsőrésszel és a Nike Air szignált, szövött Nike Air nyelvcímkékkel rendelkezik. A galléron egy klasszikus Wings logó, a talpán pedig egy fehér, piros Air talp teszi teljessé a retro dizájnt. 

A sneaker piacot gyökeresen megváltoztatta a Jordan 1-es sziluett. Az első modell 1984-ben jelent meg, azóta hatalmas hype övezi. Nem csoda hiszen az élő kosár legenda által fémjelzett sneakerről beszélünk. Rengeteg fajta Jordan jelent meg, leghíresebb típusai a fennt említett Jordan 1 low, mid, high, ezen kívűl a Jordan 4, 6, 11 hódít mostanában a legnagyobbat.

De akkor mi kerül ezen ennyibe?

Nos, pontosan ez a marketing varázsa.

Egy termék, amit nem a funkciója miatt veszel meg, hanem az érzésért, amit kapsz tőle.

Így szippant be a marketing csapdája:

1. Limitált kiadás – a „Most vagy soha!” érzése

Kevés darab, gyorsan fogy, exkluzív elérhetőség. Az agyad pánikol:

„Ha most nem veszem meg, soha többé nem lesz esélyem.”

2. Szociális visszajelzés – a látszat fontosabb, mint a tartalom

Nem a kényelme számít, hanem az, hogy mindenki látja:

„Nézd, nekem van ilyenem.”

3. Ár = minőség illúziója

„Ha ennyibe kerül, biztos jobb.”

A marketing elhiteti, hogy a drága egyenlő a kiváltságossal.

4. Önbecsapás deluxe – a vásárlás utáni önigazolás

Miután kifizetted, az agyad gyorsan gyártja a magyarázatokat:

„Ez befektetés!”

„Ez ikon!”

Pedig valójában csak egy cipő… amit nem mersz hordani.

A valóság?

Nem a cipőt akarod.

Az érzést keresed, hogy többnek tűnj, mint tegnap.

És ez nem csak a Jordanre igaz.

Hányszor estünk már abba a csapdába, hogy nem a tárgy, hanem valami hiányzó belső érzés miatt vásároltunk?

A vásárlás ugyanakkor nem ördögtől való, sőt: néha igazán jó érzés megajándékozni magad valamivel, amitől jobban érzed magad.

De a legnagyobb élmény nem a csomag kicsomagolásában van, hanem abban, hogy tudod, miért vetted meg.

Kérdezd meg magadtól:

Valóban nekem szól ez a termék, vagy inkább a külvilágnak?

Fel fogja dobni a mindennapjaimat, vagy csak a polcra kerül?

A pillanatnyi öröm helyett hosszabb távon is értéket ad?

Ha ezekre igennel tudsz válaszolni, nyomd meg a gombot nyugodtan, és élvezd ki minden pillanatát!

Mert a vásárlás lehet élmény, ha te irányítasz, nem a marketing.

Merj választani. Tudatosan. Magadért.

Ha tetszett a bejegyzés csak add tovább

Mondd el a véleményed!
Szívesen olvasom a hozzászólásokat,
Érdekel mit gondolsz!

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x