Az ember azzá válik, amire figyel

A dharma határozza meg, hogy mi a helyes cselekedet. A karma pedig megmutatja, milyen következménye van annak, amit választottál. Ha valaki hű marad a dharmájához, jó karmát teremt. Ha elhagyja a dharmát, akkor zavar, szenvedés vagy visszahatás jön.

A Forbes szerint naponta 5–10 ezer reklámüzenet ér el minket.

Nem meglepő hát, hogy a figyelem lett a 21. század valutája – és az egyik legszűkösebb erőforrásunk.

Eleinte csak egy frappáns mondatnak tartottam: „A figyelem teremti meg a valódiságot.”

Olyannak, amit kiírunk egy szép háttérre, aztán lapozunk tovább.

De ma már tudom, hogy ez nemcsak jól hangzik. Ez egy működő törvény.

Popper Péter mondta:

„Az ember azzá válik, amire figyel.”

És tényleg: amit nézek, az nő. Amire időt, energiát, gondolatot szánok, az elkezd alakulni, épülni, élni.

Amit pedig elhanyagolok, az elhal. Kapcsolatok, álmok, feladatok – nincs kivétel.

De nem elég mások figyelmét megszerezni.

A sajátunkkal is tudni kell bánni. Talán ez a legnagyobb kihívás.

Mert ha reggeltől estig apró ingerekbe szóródik szét a fókuszunk, akkor ne csodálkozzunk, ha estére nem marad belőlünk semmi egyben.

A márkáknál is ezt látom.

A valódi fordulat nem akkor jön, amikor hangosabbak lesznek – hanem amikor végre figyelni kezdenek önmagukra.

Amikor megértik, kik ők, mit képviselnek, és miért számít az, amit csinálnak.

A kommunikáció csak ott lesz valódi, ahol már van mit mondani.

Mert a figyelem nemcsak formál, irányt is szab.

Amit nézünk, az válik valósággá.

És amit építeni akarunk, arra bizony néznünk kell.

És te? Mire figyelsz mostanában?

Ha tetszett a bejegyzés csak add tovább

Mondd el a véleményed!
Szívesen olvasom a hozzászólásokat,
Érdekel mit gondolsz!

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x