A Forbes szerint naponta 5–10 ezer reklámüzenet ér el minket.
Nem meglepő hát, hogy a figyelem lett a 21. század valutája – és az egyik legszűkösebb erőforrásunk.
Eleinte csak egy frappáns mondatnak tartottam: „A figyelem teremti meg a valódiságot.”
Olyannak, amit kiírunk egy szép háttérre, aztán lapozunk tovább.
De ma már tudom, hogy ez nemcsak jól hangzik. Ez egy működő törvény.
Popper Péter mondta:
„Az ember azzá válik, amire figyel.”

És tényleg: amit nézek, az nő. Amire időt, energiát, gondolatot szánok, az elkezd alakulni, épülni, élni.
Amit pedig elhanyagolok, az elhal. Kapcsolatok, álmok, feladatok – nincs kivétel.
De nem elég mások figyelmét megszerezni.
A sajátunkkal is tudni kell bánni. Talán ez a legnagyobb kihívás.
Mert ha reggeltől estig apró ingerekbe szóródik szét a fókuszunk, akkor ne csodálkozzunk, ha estére nem marad belőlünk semmi egyben.
A márkáknál is ezt látom.
A valódi fordulat nem akkor jön, amikor hangosabbak lesznek – hanem amikor végre figyelni kezdenek önmagukra.
Amikor megértik, kik ők, mit képviselnek, és miért számít az, amit csinálnak.
A kommunikáció csak ott lesz valódi, ahol már van mit mondani.
Mert a figyelem nemcsak formál, irányt is szab.
Amit nézünk, az válik valósággá.
És amit építeni akarunk, arra bizony néznünk kell.
És te? Mire figyelsz mostanában?